|
(+48) 513 091 025

 

 

 

Wydawnictwo Siedmioróg

Słowo wstępne o wydawnictwie Siedmioróg

Co to znaczy – osiągnąć dziś w Polsce sukces jako wydawca książek dla dzieci i młodzieży? Albo, formułując to pytanie inaczej, bardziej ogólnie: w jaki sposób funkcjonująca na naszym rynku firma może utrzymywać się, a nawet rozwijać, publikując wartościową literaturę dziecięcą i młodzieżową? Wszystkie doświadczenia, jakie w trakcie swej historii zebrał Siedmioróg – zarówno osiągnięcia i triumfy, jak i bolesne porażki – traktowaliśmy jako materiał, który pozwoli udzielić odpowiedzi na te pytania. Czy dwadzieścia lat niełatwych dziejów firmy to wystarczająco długo, by móc z tych doświadczeń wyciągnąć właściwe wnioski? W naszym wydawnictwie jesteśmy z natury nastawieni optymistycznie i wierzymy, że potrafiliśmy znaleźć właściwe odpowiedzi na zasadnicze pytania i że konsekwencją tego jest sukces – artystyczny i finansowy. Klucze do tego sukcesu to rozsądna polityka wydawnicza, stworzenie silnych działów handlu i marketingu oraz doskonałego zespółu. No i oczywiście konsekwentna, codzienna rzetelna praca.


Prezentacja ogólna wydawnictwa

Siedmioróg istnieje od 1990 roku. Podczas swojej dwudziestoletniej historii stworzono w nim i wydano ponad 5000 tytułów z literatury dziecięcej i młodzieżowej, a także kilkadziesiąt płyt audio. Rocznie wydawnictwo publikuje około 300 nowych tytułów. W 2010 roku w aktywnym katalogu wydawnictwa utrzymuje się 800 tytułów. Na szczególne wyróżnienie zasługują bestsellery polskiej literatury dla dzieci i młodzieży (Encyklopedia nastolatki, Karolcia, Plastusiowy pamiętnik, Seria limitowana, Sto bajek), niezwykle popularne licencje zagraniczne (Garfield, Scooby-doo, Bakugan, Loonely Tunes, Batman), a także cała gama książek edukacyjnych i popularnonaukowych tworzonych dla polskich dzieci, a eksportowanych do różnych krajów Europy (serie: Encyklopedie dla dzieci, Kształcące naklejanki, Nasza szkoła). Należy dodać, że twórczy zespół redakcyjny Siedmioroga jest od kilku lat cenionym partnerem projektów B2B (płyty audio, książki i broszury dla dzieci, przewodniki). Poza tym, że jest wydawcą książek i płyt, Siedmioróg prowadzi także szeroko zakrojoną dystrybucję swoich książek, docierając bezpośrednio do około 1000 księgarń na terenie całego kraju, zaopatrując księgarnie indywidualne, sieci księgarskie (Matras) i sieci handlowe (Auchan, Carrefour, Intermarche, Kaufland, Leclerc, Macro, Tesco). W 2009 roku przychody ze sprzedaży książek wyniosły w Siedmiorogu ponad 12 milionów złotych.


Dwadzieścia lat wydawnictwa Siedmioróg

 

Na początku były paryskie marzenia

Siedmioróg pojawił się najpierw w głowie swojego założyciela, Tomasza Michałowskiego. Był marzeniem o wielkim wydawnictwie, w którym ukazywałyby się dzieła literatury pięknej, filozofii i nauk społecznych. „Było to w listopadzie 1987 roku – wspomina Tomasz Michałowski - kiedy po jednym z wykładów na tak zwanej „Science Po” w Paryżu, gdzie studiowałem, podszedł do mnie mój ulubiony profesor Pierre Manent i powiedział, że według wszelkich wskazówek na niebie i na ziemi w ciągu dwóch lat moja ojczyzna będzie wolnym krajem. Wtedy pomyślałem, że jeśli te zapowiedzi się spełnią, wrócę do Polski i założę tam wydawnictwo książkowe na wzór takich szacownych francuskich instytucji, jak Gallimard czy Seuil.

1989-1991: Zderzenie marzeń z twardą polską rzeczywistością

 Słowa profesora okazały się prawdą i Tomasz Michałowski mógł wrócić do wolnej Polski. Ale wydawnictwo, które udało mu się z założyć, w niczym nie przypominało szacownych francuskich instytucji. Początkującego wydawcę, który na każdym kroku grzeszył nie tylko entuzjazmem, ale i naiwnością, natychmiast osaczyła chmara najrozmaitszych oszustów – wywodzących się czy to ze środowiska hurtowników, czy to spośród drukarzy lub artystów – którzy łatwo wyssali z jego raczkującej firmy przywiezione z zagranicy pieniądze. Dla właściciela zaczął się długi okres trudów, żeby ocalić własną firmę i swój honor. Była to wielka szkoła życia, a zwycięstwo nie okazało się ani oczywiste, ani rychłe. 
 

 

 

 
 

Pierwsza siedziba Wydawnictwa: salon w domu.

 

1992-1995: Firma garażowa

Aby ratować wydawnictwo, właściciel zrezygnował z wszystkich „ambitnych” literackich i filozoficznych planów i skoncentrował się na książkach dla dzieci. Tym samym zdefiniował profil wydawnictwa, jak się okazało – na trwałe. Równocześnie musiał zrezygnować z wszelkiego rozmachu czy nawet z wygody pracy. Siedmioróg stał się na długie lata tak zwaną firmą garażową. Biuro wydawnictwa mieściło się w salonie skromnego mieszkanka, a magazyn książek w obskurnym garażu. W takich warunkach Tomasz Michałowski ze swoim ojcem i jednym etatowym pracownikiem harowali dzień i noc, żeby podźwignąć wciąż chwiejącą się na skraju przepaści firmę. „Był to bardzo trudny czas w moim życiu. Przez cztery lata nie wyjechałem na wakacje, nie miałem wolnego weekendu, nie dałem sobie nawet jednej wolnej niedzieli. Codziennie pracowałem po 15 godzin. Nie wiem, czy aż takie poświęcenie było konieczne, ale nawet gdybym chciał i tak nie mógłbym odpocząć czy robić cokolwiek innego. Ludzie wokół mnie byli tak okrutni i bezwzględni, żyłem w tak potwornym stresie, że nie mógłbym uwolnić się od ciążącej na moich barkach odpowiedzialności i skoncentrować na czymś innym. Tylko w pracy upatrywałem szansę wyjścia z opresji – tak więc wyłącznie pracowałem. Ale w tych trudnych chwilach były też zdarzenia napawające otuchą. Dwie osoby zupełnie bezinteresownie wyciągnęły do mnie rękę i mi pomogły. Była wśród nich nieżyjąca już Maria Krüger, autorka Karolci. Pomogła mi też Ambasada Francuska, prawdopodobnie ze względu na solidarność z polskimi frankofilami. Zdarzały się też bardzo komiczne sytuacje. Na przykład w 1991 roku przyjechał z Holandii tir pełen książek. To było nasze pierwsze duże zamówienie z zagranicy. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że zamówiony nakład zajmie całego tira. Holenderski kierowca objechał cztery razy ulicę Sokolą we Wrocławiu, na której znajdowało się wówczas wydawnictwo, nie mogąc uwierzyć, że malutki garaż pod skromnym bliźniakiem jest właściwym adresem.  Sąsiad wleciał jak burza do naszego mieszkania, krzycząc, że po dzielnicy krąży tir, a jego kierowca pyta o hurtownię Siedmioróg (tu należy wyjaśnić, że pojęcie „wydawnictwo” w tamtym czasie nic nikomu nie mówiło, toteż musieliśmy z ojcem mówić, że mamy hurtownię lub drukarnię, żeby nasi znajomi co nieco kojarzyli, czym się zajmujemy, chociaż nie zajmowaliśmy się ani hurtową sprzedażą książek, ani ich drukiem). Wybiegłem na ulicę, po której rzeczywiście krążył lśniący zachodnioeuropejski tir. Kierowca był pod dużym wrażeniem, kiedy mu wyjaśniłem, że teraz będę sam wyładowywał cały ładunek i nosił w rękach paczki z książkami do garażu. Nie do końca mu się to podobało, bo myślał, że zajmie mi to co najmniej dwa dni. 20 ton książek! Zajęło mi to 6 godzin. W tym czasie mój tato zaprosił kierowcę na kawę do naszego słynnego salonu i konwersował z nim łamaną angielszczyzną o doli holenderskich kierowców tirów”.

 

 

Pierwsi redaktorzy Wydawnictwa z prezesem Tomaszem Michałowskim na Targach Książki w Warszawie.

 

1996-2001: Być większym!

Wydawnictwo szukało sposobu, by stanąć na nogi. Z wszystkich przetestowanych metod ucieczki przed długami najlepszą okazała się ucieczka do przodu. Oto, co o tym czasie mówi Tomasz Michałowski: „W połowie lat dziewięćdziesiątych zwykłe firmy zaczęły być dopuszczane do kredytów bankowych i kupieckich. Ucieczka w rozwój stała się możliwa. Naszą dewizą stał się więc rozwój, co dla wydawnictwa oznaczało wydawanie i sprzedawanie coraz większej liczby książek. Nasz roczny plan wydawniczy w ciągu pięciu lat wzrósł z 20 do 200 nowych tytułów! Zatrudnienie skoczyło z trzech do czterdziestu kilku etatów. Wydawnictwo pędziło jak szalone, pomnażając stan posiadania”. Z punktu widzenia finansowego ta ryzykowna strategia okazała się właściwa. Siedmioróg wyrwał się z długów i znalazł się w gronie czołowych polskich wydawnictw dla dzieci.

2002-2006: Bardziej profesjonalnie zarządzać firmą

Ten rozwój postawił wydawnictwo przed zupełnie nowym problemem, jakim jest sztuka zarządzania większym przedsiębiorstwem. Co innego malutka rodzinna firma, a co innego wydawnictwo średniej wielkości w skali krajowej. Musiał się zmienić proces podejmowania decyzji, system planowania, logistyka realizacji projektów, obsługa klienta, zarządzanie gospodarką magazynową czy metoda księgowania dokumentów. Ale skąd wiedzieć, jak to wszystko przeorganizować, a na dodatek przeorganizować mądrze, wybierając najlepsze rozwiązania? Szef Siedmioroga podjął wtedy decyzję o związaniu się z francuskim wydawnictwem Larousse. Mówi Tomasz Michałowski: „Prezes wydawnictwa Larousse zaproponował mi w 2001 roku, żebym został dyrektorem polskiej filii tej firmy. Przyjąłem tę propozycje, chociaż wiedziałem, że prowadzenie dwóch wydawnictw będzie wymagało kolosalnego zaangażowania czasowego i nakładu pracy. Kierowałem się dwiema przesłankami. Z jednej strony, ta decyzja wpisywała się w dotychczasową strategię wzrostu, którą realizowałem, zarządzając moim własnym wydawnictwem. Połączenie sił z wielkim światowym koncernem, wywołanie efektu synergii – otwierało przed Siedmiorogiem szansę na zwiększenie tempa rozwoju. Z drugiej strony, miałem nadzieję przenieść rozwiązania wypracowane przez duże, ponadstuletnie wydawnictwo francuskie do swojej firmy. Muszę przyznać, że moje nadzieje spełniły się bardziej w tym, co dotyczyło podpatrywania i przenoszenia dobrych rozwiązań, niż w zwiększeniu tempa rozwoju Siedmioroga. Pięć lat przygody z Laroussem pozwoliło mi i kilku kluczowym osobom należącym do mojego zespołu nauczyć się, na czym polega zarządzanie nowoczesnym wydawnictwem. Udało się nam wdrożyć wiele doskonałych rozwiązań. Ale na stymulowanie rozwoju Siedmioroga nie starczyło nam już ani czasu, ani energii. Siedmioróg przestał rosnąć, co zdawało się potwierdzać znane powiedzenie, zgodnie z którym nie da się robić naprawdę dobrze dwóch rzeczy na raz. Dalszy rozwój Siedmioroga wymagał zerwania z wydawnictwem Larousse”.

Od 2007 roku : Tworzyć książki i płyty najwyższej jakości i zapewnić naszym klientom profesjonalną obsługę

Przypadek sprawił, że rozstanie z wydawnictwem Larousse nastąpiło nagle w 2006 roku, kiedy francuski koncern, a zarazem jego polska filia, został przejęty przez firmę Hachette. Od tej chwili politykę Siedmioroga określa tylko jedno hasło: polepszać jakość książek i jakość naszych usług w ich dystrybucji. Oto, co na ten temat mówi szef wydawnictwa: „Po rozstaniu z Laroussem miałem wreszcie czas na dogłębne podsumowanie osiągnięć i niedociągnięć mojego wydawnictwa. Zorientowałem się, że goniąc wiecznie do przodu przez powiększanie ilości wydawanych książek, mocno zaniedbałem ich jakość. Może wynikało to także ze specyfiki polskiego rynku książki, na którym przez lata nie ceniono jakości czy oryginalności. Zwłaszcza osoby, które w Polsce decydują o handlu książkami – hurtownicy, kupcy w sieciach księgarskich, zarząd Empiku – to często ludzie, według których na wysokość sprzedaży książek nie wpływa ich literacka czy graficzna wartość, a jedynie cena oraz to, czy zostaną one wystawione na odpowiednich półkach w ich sklepie. Dla wielu z tych osób sprzedawanie książek na kilogramy jest rzeczą zupełnie naturalną. Otóż moje doświadczenia z Laroussem dostarczyły inspiracji dla zupełnie innego sposobu myślenia. Zmusiły do stawiania sobie pytań dotyczących głębszych sensów wydawanych książek. Kto tak naprawdę jest ich adresatem? Jakie są oczekiwania dzieci i rodziców? Jakie należy tworzyć książki, żeby sprostać tym oczekiwaniom? Wszak w końcu, na dłuższą metę, to nie osoby pośredniczące w handlu książkami, a sami czytelnicy zdecydują o tym, jakie książki będą kupowane, a jakie przepadną, którzy wydawcy się rozwiną, a którzy się skurczą. Doszedłem do wniosku, że Siedmioróg będzie mógł dalej rosnąć, jeśli zadba o doskonałe teksty, zarówno pod względem merytorycznym – w wypadku książek edukacyjnych i popularnonaukowych, jak i literackim – w wypadku bajek czy powieściach dla dzieci i młodzieży. Jeśli skieruje całą uwagę na perfekcyjne ilustracje, czy to będzie grafika realistyczna, jaka jest potrzebna w encyklopediach dla dzieci i podręcznikach, czy też wizja artystyczna, pełna malowniczości i uroku, którymi powinna oddychać literatura dziecięca. Przez ostatnie lata celem Siedmioróga jest więc tworzenie książek i płyt dla dzieci na najwyższym poziomie edytorskim. Cóż to za rozkosz dla mnie, wydawcy! A także, mam nadzieję, dla mojego zespołu. Nagle moja praca zaczęła mi sprawiać taką przyjemność, o jakiej marzyłem przed założeniem Siedmioroga. Nagle cały nasz zespół ma uczucie, że tworzymy rzeczy piękne i wartościowe. Nagle wydawnictwo przyciąga do siebie coraz więcej prawdziwych twórców – artystów, którzy sami z siebie dążą do doskonałości i do sprawienia radości czytelnikowi. I przy tym – o dziwo! – ta polityka przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe. Może nie jest to oszałamiające tempo wzrostu, podobne do tego, jakie osiągnęliśmy pod koniec lat dziewięćdziesiątych, ale wydawnictwo wróciło na drogę rozwoju i umacniania swojej pozycji. Co więcej, jakość naszych książek została zauważona przez wydawców z innych krajów europejskich. W 2008 roku sprzedaliśmy po raz pierwszy licencję na stworzoną przez nas książkę wydawcy czeskiemu. Od tego czasu takich transakcji było już więcej Widzimy, że zagraniczni partnerzy coraz bardziej interesują się książkami, które udało się nam stworzyć. Zupełnie nieoczekiwane rodzą się projekty, w których nie występujemy już tylko jako bierni nabywcy licencji, lecz jesteśmy architektami wspólnych przedsięwzięć. Takim projektem jest na przykład tworzona przez nas na cały świat seria książek o kocie Garfieldzie”. Niestety, jak to w życiu bywa, kiedy jedne problemy się kończą, inne się zaczynają. Nowym poważnym kłpotem wydawnictwa Siedmioróg jest kopiowanie naszych pomysłów i rozwiązań przez innych polskich wydawców. W najbliższym czasie będziemy uczyli się przeciwdziałać tej formie kradzieży. Dodajmy jeszcze, że staramy się o podwyższanie jakości także dystrybucji książek i marketingu. Przez ostatnie lata wydawnictwo Siedmioróg stało się profesjonalnym partnerem dla najbardziej nawet wymagających księgarni czy sieci handlowych. Powiedzmy na koniec, ze od 2007 roku wydawnictwo Siedmioróg aktywnie działa na rynku B2B. „To rosnący dla nas rynek – mówi Tomasz Michałowski. – Dzięki naszemu doświadczeniu, naszej rzetelności, naszej kreatywności, naszym zasobom, jakości pracy naszego zespołu i cenom producenckim, jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem dla firm, które szukają wartościowych produktów łączonych. Z ogromną radością stwierdzamy, że tworzone przez nas książki czy płyty sprawdzają się w konfrontacji z rynkiem i że nasi partnerzy w projektach B2B do nas wracają”.

 

Profil wydawniczy

Jak tworzyć wartościowe książki, które najmłodsi czytelnicy będą mieli ochotę przeczytać, a ich rodzice – kupić? Polityka wydawnicza Siedmioroga jest nieustannym poszukiwaniem coraz doskonalszej i mozliwie najbardziej aktualnej odpowiedzi na to pytanie. Staramy się wydawać książki, które mają głębokie wartości moralne, poznawcze i literackie i których tematyka jest bliska współczesnym dzieciom. Wartościowe teksty łączymy z przyjazną dziecku i estetyczną oprawą graficzną. Uważamy, że pod tym względem potrafiliśmy znaleźć złoty środek, dzięki czemu nasze publikacje sytuują się w połowie drogi między książkami czysto komercyjnymi a książkami nazywanymi czasami „literaturą ambitną”, które często są w sposób konserwatywny przywiązane do dawnych form wyrazu. Książki Siedmioroga są nowoczesne i łatwo rozpoznawalne, są też powszechnie cenione, czego świadectwem jest fakt, że należą do najlepiej sprzedających się na polskim rynku. Wiedzą o tym księgarze i nasi partnerzy, uczestniczący w projektach takich, jak B2B. Zdają sobie z tego sprawę również nasi konkurenci, którzy, niestety, często nas kopiują. Przedstawiając profil wydawniczy Siedmioroga, trzeba wskazać pięć podstawowych kategorii książek, do których należy dodać szóstą kategorię – nagrań audio, oraz odrębną siódmą kategorię projektów B2B.

Publikacje edukacyjne dla dzieci (od 1 do 12 lat)

To ważna działka produkcji, licząca kilkaset tytułów, która jednocześnie pokazuje kierunek rozwoju naszego wydawnictwa. Dzieci uczą się z książek Siedmioroga wszystkiego, co stanowi niezbedne umiejętności w tym wieku – począwszy od rozróżniania kolorów i kojarzenia pierwszych słów, poprzez przyswajanie sobie wiedzy o świecie, inicjację w swiat muzyki, sztukę logicznego myślenia, poznawanie matematyki czy języków obcych, a skończywszy na rozwijaniu umiejętności czytania i pisania. Nasze publikacje są cenną pomocą przy nauczaniu początkowym w przedszkolu i jako uzupełnienie przy nauczaniu większości przedmiotów w szkole podstawowej. Należymy do najbardziej twórczych wydawców eksperckich publikacji związanych z edukacją i kształcącą rozrywką. Takie serie, jak 100 zabaw z najmłodszymi dziećmi, Kształcące naklejanki, Nasza szkoła, Łamigłówki mądrej główki czy Encyklopedie dla dzieci, są znane i cenione przez rodziców i wychowawców.

Bajki

Bajki klasyczne, bajki różnych narodów, polskie bajki i legendy, bajki współczesne, bajki o zwierzętach, bajki na dobranoc – Siedmiorogowe wydania bajek wyróżniają się bogactwem treści, ale także bogactwem form wydawniczych. Książki z bajkami publikowane są w różnych formatach, od szesnastostronicowych broszurek po opasłe księgi w twardych oprawach. Różni je także opracowanie graficzne. Nasze bajki opatrzone są ilustracjami, które zawsze są przyjazne dla dziecka, ale starają się zaspokajać różne gusty, dlatego znajdziemy zarówno radosne i proste w przekazie obrazki, jak i wysmakowane malarskie ujęcia. Tym, co wspólne dla wszystkich naszych bajek, jest piękny literacki język. Warto zaznaczyć, że nad wersjami bajek dla Siedmioroga pracują najznakomitsi polscy autorzy.
 

Wiersze i piosenki dla dzieci

Wydajemy wiersze i piosenki niemal wszystkich najwybitniejszych polskich poetów piszących dla dzieci, między innymi Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Tomiki czy antologie wierszy mają zawsze piękne ilustracje i elegancką, trwałą oprawę, tak by mogły służyć przez wiele lat małym czytelnikom. Antologie piosenek z reguły zawieraja ich nuty, a niejednokrotnie uzupełniają je scenariusze zajęć umuzykalniających, które mogą wykorzystać rodzice.
 

Literatura dla dzieci

Siedmioróg posiada niezwykle bogaty, zawierający kilkaset tytułów katalog klasyki literatury dla dzieci – zarówno światowej (począwszy od mitów greckich czy opowieści o rycerzach Okrągłego Stołu, a na Tajemniczym ogrodzie czy Piotrusiu Panie kończąc), jak i polskiej (od Paziów króla Zygmunta po Plastusiowy pamiętnik, Akademię Pana Kleksa i Karolcię). Poza pozycjami z kanonu lektur wydajemy też popularne książki licencyjne, z takimi bohaterami, jak Scooby-Doo, Garfield czy Królik Bugs. Ważną dziedziną są pisane przez współczesnych autorów zagranicznych i polskich powieści dla dzieci. Wyróżniają się one ciekawymi fabułami, pieknym literackim językiem i niezwykle atrakcyjną szatą graficzną. Przykładami moga tu być właśnie opublikowane książki: Artur czarodziej Daniela Jorisa, Bajkowa włóczęga Ewy Mirkowskiej czy Tomek i Ola w krainie delfinów Aleksandry Michałowskiej.
 

Literatura dla młodzieży

Siedmioróg ma w swoim dorobku wielkie młodzieżowe bestsellery, takie jak kultowa seria o przygodach Pana Samochodzika, będąca „supertrendy” Encyklopedia nastolatki, znana na całym świecie seria kryminałów dla młodzieży o przygodach Trzech Detektywów czy popularne powieści autorów polskich, np. Magda.doc Marty Fox, Szaleństwo Majki Skowron Aleksandra Minkowskiego czy Po prostu Lucynka P. Marii Krüger. Wśród naszych autorów pojawiło sie także kilka młodych talentów, takich jak Krzysztof Petek ze swoją surwiwalowo-kryminalną powieściową serią zatytułowaną Porachunki z przygodą, która w krótkim czasie zyskała sobie dziesiątki tysięcy wielbicieli.
 

Nagrania audio

Siedmioróg jest producentem płyt audio. Są to nagrania muzyczne piosenek i inscenizacje słuchowisk dla dzieci, a także audiobooki. Nasze nagrania wyróżniają się jakością interpretacji melodii i tekstów, których wykonawcami są najwybitniejsi polscy muzycy czy aktorzy znani z teatru i radia. Ważną informacją dla naszych partnerów B2B jest fakt, że większość naszych nagrań jest wolnych od opłat dla ZAiKS-u.

Projekty B2B

Ogromne zasoby wydanych przez nas książek i płyt dla dzieci i młodzieży, które można w różnoraki sposób dzielić czy kompilować, sprawiły, że znaleźliśmy licznych partnerów biznesowych, którzy z sukcesem dodają nasze utwory do swoich produktów. Wymienić tu możemy Polskę Presse, Edipresse, Maspex, producenta pieluszek Huggies czy Urząd Miejski we Wrocławiu. Jesteśmy dla firm czy instytucji tym atrakcyjniejszym partnerem, że oprócz wykorzystywania posiadanych już zasobów potrafimy na każdą okazję i każdy zadany temat tworzyć wartościowe książki i płyty, a także doradzać, jakie publikacje podobają się najbardziej określonym grupom konsumenckim. Szerzej o projektach B2B patrz na podstronie B2B.

Dział handlu i marketingu w wydawnictwie Siedmioróg

Siedmioróg składa się tak naprawdę z dwóch firm, z których każda ma swoją własną specyfikę i dynamikę rozwoju. Pierwsza firma to zespół osób, które tworzą książki i zarządzają ich produkcją. Druga firma, to dział handlu i marketingu, który książki sprzedaje i promuje.
Celem działu handlowego wydawnictwa Siedmioróg jest profesjonalna dystrybucja książek i płyt do wszystkich księgarń i punktów księgarskich w Polsce, a także do bibliotek, szkół, przedszkoli oraz – poprzez sklep internetowy – do indywidualnych klientów. Pierwszą dewizą działu handlowego jest doskonała logistyka obsługi klientów. Drugą - odpowiedzialna polityka cenowa i rabatowa, mająca na celu dbanie o interesy wszystkich naszych partnerów handlowych.
Aby zapewnić rzetelną obsługę wszystkim klientom zainteresowanym naszymi książkami, dział handlowy wydawnictwa Siedmioróg podzielony jest na dział obsługi klienta i na dział logistyki magazynowej i przewozowej. Dział obsługi klienta uzgadnia warunki współpracy z naszymi partnerami, przygotowuje oferty tytułowe i cenowe, organizuje kampanie promocyjne, zarządza sprzedażą, prowadzi akwizycję i serwis wewnątrzsklepowy w terenie. Zgodnie z charakterystyką naszych klientów, dział ten jest podzielony na cztery „kanały dystrybucji”: księgarnie, sieci, biblioteki, szkoły i przedszkola oraz sklep internetowy (uwaga słowa aktywne, dające kontakt z osobami odpowiedzialnymi).
Warto tutaj dodać, że Siedmioróg prowadzi dystrybucję książek i płyt nie tylko własnych, ale także wydawnictw Promocja, Jasieńczyk i Petit Fute.
Działu marketingu wydawnictwa Siedmioróg ma za zadanie lansować nowości i promować w mediach związanych z nami autorów. Jako samodzielny dział powstał w październiku 2009 roku. Zajmuje się informowaniem prasy i innych mediów o naszych działaniach, współpracą partnerską z mediami, organizowaniem spotkań autorskich i eventów. Pomimo że siedziba wydawnictwa mieści się we Wrocławiu, dział marketingu został stworzony w Warszawie, gdzie znajduje się większość naszych partnerów medialnych.

 

 
 
 
Siedziba, dział handlowy:
 
  
PWH Siedmioróg Sp. z o.o.
 
Krakowska 90, 50-427 Wrocław
 
KRS: 0000109566
VI Wydział Gospodarczy KRS, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej
 
NIP: 899-02-03-426
kapitał zakładowy: 1 376 000,00 zł
 
tel.: + 48/71/ 377 24 01
 
fax: + 48/71/ 377 24 21